wasssup?

Lilypie Angel and Memorial tickers Daisypath Friendship tickers

Friday, October 18, 2013

KITA ADALAH APA YANG KITA FIKIRKAN

betul... beberapa bulan sebelum kejadian, otak nie asik berfikir dan terfikir je..apa akan jadi lau satu hari nanti aku eksident? sorang2, tengah higway plak tu... bunyi mcm ngeri.. tapi xmustahil cepat atau lambat kita semua akan mengalaminya.. rugi lau ko xpernah ade pengalaman eksident...

hati jadi teringin plak nak alami.. dan petang tu.... dammmmm! aku terlanggar bontot kete orang..

haaaa...nak alami sangat kan? hambik kau... terkedu! tergamam! ya allah... apa aku dah buat???

jantung berdebar... tangan menggeletar... sejuk bedi... muka pucat... ketap bibir samel tahan airmata jangan mengalir.. 

samel berfikir pujuk hati
"kiah kau kene kuat! kawal emosi kau...kau jangan nagis sekarang nanti kau akan lemah.. settle cara baik..jangan marah-marah...mintak maaf dan in sha allah sume akan jadi mudah" 

yer...baiklah! terapi hati paling terkesan adalah diri sendiri...

tapi....aku tewas dalam linangan airmata saat 

*** hari tu aku dah janji nak beli barang dapur, aku balik lambat mlm tu sbb setlekan hal eksident.dan dia xtau yg aku eksident ~~ mak aku marah dan kecewa ngn aku..

*** pak cik aku datang rumah makan malam ramai2 tapi aku je yang xde.. dorang call berkali2 tanya ade kat mana dan aku masih lagi xbagitau yang aku eksident...

*** sedih mcmna nak pergi dan balik kerja sbb kereta masuk bengkel hampir sebulan.. bulan puasa, dekat nak raya pulak tu.. mcmna keta xsempat siap time raya...xboleh balik kampung... sian mak aku...sian adik beradik aku... makin meroyan bila sume puncanya dari kecuaian aku! uwaaaaa.....


dan yang buat aku lagi rasa sedih mak aku merajuk ngn aku, nak tak nak cakap je ngn aku...(tak de usik mengusik, xde gelak besar) diam je dia ***mungkin perasaan aku je yang rasa cmtu... dan mungkin jugak dia tengah risau... huhuhu...

kecederaan ringan

tapi aku masih bersyukur walaupun ada satu rezeki kita ditarik masih ade rezeki kita yang lain.. satu jalan di tutup masih ada alternatif way kita yang lain..
viva forever xde.... suzuki swift masih ada

sape kata suzuki taya 2 xbole bawak barang banyak-banyak? nampak tu ada aku kisah??? asalkan aku bole kembalikan senyuman di bibir mak aku...yang lain aku xpeduli...





No comments: