wasssup?

Lilypie Angel and Memorial tickers Daisypath Friendship tickers

Wednesday, July 11, 2012

saje suka suka jer pon...


pernah x dalam hidup korang ada perasaan suka dengan seseorang? yang aku baru faham selepas 7 tahun putus cinta nie, cinta dan suka dua perkara yang sangat berbeza dan ketara, cuma di entry kali nie aku xnk cakap pasal cinta, tunggu lagi 7 purnama la kalau nk tips cinta dari aku., hahahaha...

suka yang terlalu taksub dengan si dia hingga korang anggap dia adalah cinta terakhir korang, langsung xnampak dah orang lain, dan kalau korang xdapat dia, orang lain pun xley dapat dia, ~~perghhh...betul-betul serius ko punya suka,  tu desperado namanya!

suka yang aku nk maksudkan kat sini seperti contoh korang suka dengan artis pujaan korang, tapi apakan daya dorang xperasan pun kat korang, muahahaha..*gelak jahak*
jgn risau walaupun dorang xkenal korang tapi dorang tetap hargai peminat dorang! faham x aper yang aku maksudkan??

senang cite cmnie la, ibarat korang suka dalam diam je la.. ade depan mata korang happy, tapi xnampak pun xper...bukan nk jadi desperado sangat pun...

korang sebenarnye xde niat pun nk tackle dia buat jadi BF korang, korang hanya suka dengan gayanya saja, mungkin si dia memiliki ciri-ciri yang dh korang specifickan, aku nasihatkan korang jangan pandang pada rupa, pangkat dan harta semata, tapi kalau dapat sume tu kira bonus la tu, kehkehkeh...suka xsemestinya harus memiliki, ingat tu! 

okey, mari kita lihat dari sudut benua asia...

whut happen if orang yang korang suka tu tetiba tego ko...? gelabah bewak beb,  ha...time nie korang jgn nk perahsantan dia syok kat korang plak! tetiba je korang dah terasa macam bulan madu di awan biru, aku pang sedasss baru tahu! chillllexxx dlu beb bak kata pak dolah di suatu petang yang hening.. tego xsemestinya S.U.K.A tahu! 

berlagak biasa lah dulu, walaupun si dia dh sent request notification as frend kat laman sosial korang... so apa lagi accept jer, yer....mungkin itu satu petanda yang baik tp ingat kalau korang xnak frust aku nasihatkan korang jgn cepat nk expect more from si dia, berkawan di laman sosial bukan bermakna S.U.K.A tahu!

okey, mari  kita lihat dari sudut benua africa pulak...,

7 purnama telah berganti, ntah cmne perasaan suka korang tu tetiba bertukar jadi cinta, sangat sweet rasanya lagi-lagi bila sikap korang yg chilllexxx dulu membuatkan si dia melamar korang tuk jadi GF dia,  tu tandanya dia juga miliki perasaan suka mcm korang, wahhh..untong ko nyah~~ whoot,whoot.. nampak, korang xpernah mengharapkan apa-apa tapi si dia tetap dengan korang, hadis brader kun telah berkata:::
::: Kahwini orang yang lebih mencintai diri kita daripada kita mencintai diri orang lain. Itu lebih baik daripada mengahwini orang yang kita cintai tapi tidak menyintai diri kita kerana adalah lebih mudah mengubah pendirian kita sendiri daripada mengubah pendirian orang lain, so nampak kan??

nanti...lom habis lagi nak cite nie.....

dalam bercinta korang kena tahu ada pasang surutnya, hari nie korang gembira dan bahagia, besok entah-entah korang akan sedih dan berduka...mana x nye...orang yang korang suka dlu xdapat terima korang seadanya...perghhh...sentap gila beb! masa dia lamar korang dulu mungkin dia nothing, tapi bila dia dah mula buka mata, kenal dunia, kenal orang sana sini, mula la nk goyang! beb, aku nasihatkan korang hati-hati beb, aku selalu perasan yang kalau dah pipit itu mesti sama pipit, dan enggang mesti sama enggang.. 

haaa...time nie korang kena siap sedia la perisai dan pertahanan korang, ingat LANGIT ITU KADANG KALA AKAN GELAP JUA AKHIRNYA!
kahkahkahkah...mmg la lau xgelap xde malam la namanya...kahkahkah...boooo sama dia! boooo~~~~~

sabar..kena positifkan diri tu cket..kalau dh itu bukan jodoh korang take easy jer...blah jer..ko redha jer sume.. memang sakit hati, tapi berbaloi-baloi...sakit hati tu kejap jer..lambat laun korang akan jatuh cinta balik... bak kata aku BILA DITINGGAL KEKASIH HATI, TATAPLAH CERMIN PUJUK DIRI...pastu kata ::: bodohnye aku menangis sebab KAU! sial la jai phuii!!! 

copy and paste :: beb, aku nasihatkan korang hati-hati beb, aku selalu perasan yang kalau dah pipit itu mesti sama pipit, dan enggang mesti sama enggang..

dari sudut benua america pula,

sila abaikan pernyataan diatas sekiranya korang adalah seperti burung yang terbang tinggi, belakang kerbau juga landasan mendaratnya...biar xsama latarbelakang pun, biar xsama pangkat pun, biar xsama darjat pun tapi korang sanggup harungi juga untuk fight ur love... biar xcantik rupa tapi cantik budi bahasa, biar xpandai cakap bahasa inggeris pun tapi pandai bab agama, biar xlulus PMR,SPM,DIPLOMA,DEGREE,MASTER,PHD pun janji korang lulus PAFA, erkk....ha..fikir-fikirlah sendiri...hahahaha....

kalau la korang dapat pecahkan tradisi pernyataan pipit sama pipit, enggang sama enggang, MEMANG aku MEMANG salute sama loh! nampak, CAPLOCK lagi aku bagi! ayuh! bangunlah kita semua...jangan biarkan kita jadi hamba cintaa, biar cinta jadi hamba kita, TAHU?? 

pada korang yang dalam kategori  PIPIT SAMA PIPIT, ENGGANG SAMA ENGGANG, sila layan lagu nie....


 dan korang-korang yang sanggup berjuang seperti burung dan kerbau layan lah lagu ini 

akhir kata dari saya :: kalau korang rasa cerita nie mengarut sila tinggalkan komen dengan berkhemah berhemah! 

No comments: