wasssup?

Lilypie Angel and Memorial tickers Daisypath Friendship tickers

Friday, May 25, 2012

ON THE ROAD

yuhuuuu!!! lompat riang je...hari nie terasa kelegaan sbb cuti yg aku apply berhari-hari telah diluluskan, walaupun hampir dgn hari tuk pergi bercuti tp akhirnya...haruslah syukur! ingatkan terpaksa batalkan dah planning tu..kehkehkeh...senangnya dalam hati... :o)

sebenarnya aku amik cuti nie bukan apa, 1 sbb nk habiskan cuti, 2, sbb kazen aku nk bertunang...wah! pejam celik pejam celik dah nk tunang yer, so lepas nie dont notty-notty tau...xbole la kau nk ikot aku merended lagik! haha...

skg jam menunjukkan pukul 10.00 pagi...lagi 11 jam akan gerak ke sana..konvoi 2 buah kereta dengan pak cik aku...seronok cket...nanti bole berhenti lepak minum-minum kopi sambil cicah biskut! haha... so, masuk opis seperti biasa, settlekan kerja-kerja hakiki yg belum selesai dan tinggalkan pesanan ringkas kepada jiran sebelah..12.15tghari kua jenjalan ngn membe2 g beli barang keperluan cket...nk dijadikan cerita wuq-wuq buat hal lagi...tayar meresap kua angin...aduh! berangin aku..malang sungguh bila dlm sebulan 2x kali taya bocor..nampak sgt! mujur ada mek ilah yg punyai bakat terpendam menukar taya, hahaha...xsangka aku, pernah kje bengkel kot b4 nie...
petang tu sharp pukul 5 terus aku bawak wuq-wuq jumpa docter pakar..comfirm! taya kena tukar dengan yg baru, sbb taya tu dh xbole membantu lagi, uwaaaa.....


see, berapa ratus aku kena pancung, rentas duit aku rentas.....xbaik mengeluh, better tukar dari something else will happen..kata seorang kawan kepada saya, oke senyum T__T

malam tu di highway sangat la sibuk, xpaham aku...malam-malam begini pun masih byk kereta di jalanan,

weiii...cik kiah kau tahu x malam tu malam minggu, mmg la ramai... ohhh, yeke?? oke-oke...ghee~~sambil tersengih..

sepanjang perjalanan amat mendebarkan, time tu highway dipenuhi dengan kereta-kereta untuk mereka yg mengambil peluang balik kampung sempena cuti sekolah, paling menggerunkan apabila lori treler dan bas yang memotong dikiri dan kanan dengan kelajuan yg tidak setimpal, just imagine that!

disebabkan sume org nak balik kampung jugak time tu, so, hentian sebelah dan R n R menjadi pack! xbole nk parking sampai kedalam, lau ade yg nk terkencing terberak tu terpaksa la park jauh-jauh~~nasib korang la...., tempat makan jgn cakap la...ibarat semut menghurung gula!hahaha...

tp mujur dah menjadi kebiasaan kami sekiranya balik kampung  xkira la musim cuti sekolah ke, musim perayaan ke, musim bunga ke, musim buah ke, musim..4 musim sekalipun kami lebih suka membawa bekal dan berkelah, lebih santai katanya...

-berkelah dikala jam menunjukkan pukul 11.30 malam-

tepat jam 2.30 pagi akhirnya sampai juga di destinasi yg dituju... tanpa melengahkan masa terus amik tilam,bantal dan terus zzzZZZzzzzzzzzzz...

No comments: