wasssup?

Lilypie Angel and Memorial tickers Daisypath Friendship tickers

Friday, June 15, 2012

nk gebang pasal bola ke....??


“Dari jauh dia cuba untuk membawa bola terus menuju ke gawang pihak lawan, di hadapannya adalah pemain berjersey no 9 cuba merampas bola dari kaki *** tetapi berjaya mengelak saat genting itu dan dengan aksi yg menarik beliau terus menanduk bola dannnnn itu dia jelas tergambar wajah gembira beliau apabila berjaya menyudahkan tandukan itu, dengan itu secara rasmi nya Malaysia Berjaya menundukkan pihak lawan di padang sendiri dengan keputusan 2-0”

Ceayeahh!!!! Ada gaya mcm pengulas bola x? hahaha…aku nie secara jujurnya bukanlah reti nk gebang sangat pasal bola nie, tapi bola berjaya membuatkan aku untuk duduk di depan tv selama 90 minit tanpa berpaling tadah, yes…ini baru serious!

Pengalaman pertama aku tgk bola kt stadium masa perlawanan akhir merebut piala Malaysia antara anak negori dengan anak utara tanah air..masa nie pakat-pakat g stadium bukit jalil nk tgk, xcited la gk masa tu, lagi-lagi dapat tiket bola secara gratis! (percuma) heh heh heh

~~Nasib baik aku cari copy tiket tu xjumpa, lau dh mesti aku uploadkan kat sini ­T­_T ~~

Lau utara tanah air tu kan ke negeri perlis..nape perlis plak yg kau minat cik kiah? Haa…sebenarnya dlu aku duk perlis, tapi dh pindah..masa game final tu aku baru beberapa bulan je pindah Serdang UPM, masa nie kesetiaan terhadap team perlis masih lagi kuat.. player perlis pun most of them aku kenal (time tu la) 

Apa tak nye, rumah aku dulu ngn stadium bola xjauh mana pun, lau ade game je kawasan umah aku akan jadi cerah sbb pancaran lampu stadium, bila dh bole scorr je masing-masing jerit 

goooooaaaaaaal!!!!!

 pun bole dengar sampai ke umah aku, tu pasal aku xpernah tgk bola kat stadium ha ha ha…
tapi skg  bila masa berganti masa, bulan berganti bulan, tahun berganti tahun aku dh lost contact nk tau pasal perlis lagi, players team perlis pun dah bertukar orang…aku pun dh xkenal sape taiko tuk striker perlis, defence perlis, keeper perlis! Ah aha aha..

skg nie yang menjadi feberet aku team Harimau Malaya….
Biar aku xkenal player pun (apek aku kenal, safee aku kenal, safiq Rahim aku kenal)
eh, doraisamy…ade ker?? Kehkehkeh…

 biar aku xkenal dorang asal dari team mana pun janji dorang main untuk Malaysia,

sape yg xbangga dengan MALAYSIA kan…?
harimau mengaum cket.....aaauuuuummmmm!

   

No comments: