wasssup?

Lilypie Angel and Memorial tickers Daisypath Friendship tickers

Monday, June 18, 2012

berbakti kepada tanah

berkebun merupakan salah satu aktiviti yang mampu mengeluarkan peluh..dulu, aku rajin jer untuk berkebun.. cakap je pokok apa yang yg aku  tak tanam, sume jenis pokok ada, kecik, besar, ade daun, xde daun, berbuah, xde buah sume ada...tapi sejak mula menjadi wanita berkerjaya nie aku punyai kekangan masa yang sangat kronik..hambuii..hambui.hambuii..dah macam datin sibuk funtion sana sini lak yer..gggrrrr!!

cmne xmelekat..tgk la pokok-pokok yang subur
merimbun dibelakang tu, geram jer tau!
TAPI....mulai saat ini, aku kembali jatuh cinta untuk ceburi dunia lamaku nie... kalau nk tahu, semua nie berpunca dari ibuku yang memaksa aku untuk temani dia g cari baja pokok... (terpaksa, terrela mak hokey...!)

jangan kata pokok-pokok tu jer yang buat aku geram,
pasu air terjun nie pun aku geram,
 tapi nasib baik aku dh grab it one~cuma xterjaga je, hekhekhek..











2 - 3 kali juga la aku berulang alik ke nursery nie.. cari baja la, cari anak pokok la, then baru-baru nie cari pasu bunga! oke, serius cakap sedikit sebanyak badi berkebun mula melekat..



lau kita berbakti kepada tanah, tanah akan berbakti pada kita, alah, korang kan balajar sains, mesti tahu...pokok membebaskan oksigen ke udara dan membolehkan badan kita mendapat bekalan oksigen secukupnya.

No comments: