wasssup?

Lilypie Angel and Memorial tickers Daisypath Friendship tickers

Wednesday, September 21, 2011

APA ITU PEN?

since aku bekerja di bahagian kemasukan & promosi nie, aku sllu outstation buat promosi kat pelajar2 yang lepas duduki peperiksaan rasmi, salah satu promosi tersebut adalah Karnival Pengajian Tinggi Negara dengan tagline Jom Masuk U anjuran Kamenterian Pengajian Tinggi.





semua IPTA di seluruh Malaysia mengambil bahagian dalan karnival ini.Selain broucher, setiap IPTA akan membuat barang-barang promosi masing-masing contohnya :-






















yang paling aku suka adalah pen.

Kenapa pen??



haha..this is coz.......


BILA HILANG PEN, TAKDE PEN


TAKDE PEN, TAKDE NOTA


TAKDE NOTA, TAK STUDY


TAK STUDY, GAGAL


GAGAL, TAKDE DIPLOMA


TAKDE DIPLOMA, TAKDE KEJE


TAKDE KEJE, TAKDE DUIT


TAKDE DUIT, TAKDE MAKANAN


TAKDE MAKANAN, JADI KURUS


BILA KURUS, MUKA JADI JODOH


BILA HODOH, TERUS XDE KEKASIH


TAKDE KEKASIH, TAK KAWEN


TAK KAWEN, TAKDE ANAK,


BILA TAKDE ANAK, JADI SUNYI


BILA SUNYI, RASA TERTEKAN,



BILA TERTEKAN, TERUS SAKIT


BILA SAKIT, TERUS MATI


Sooo::: JANGAN HILANGKAN PEN!!!


ini dipetik dari blog http://balunpunya.blogspot.com/2011/05/kepentingan-pen.html, hahah..kelakar bukan, kehkehkeh...



ini adalah patern pen yang menjadi koleksi aku, tadaaa.....






kadang-kadang aku terfikir juga


* sape yang cipta pen?


* cmne pen nie dibuat?


* mana datangnye dakwat utk buat pen?


* kat mana ada kilang buat pen?


* sape pekerja kilang yang pasang kompenen2 pen ?


* pasang cara manual kah?


* atau guna mesinkan?

arghh!! persoalan yang sangat mencabar, lagi mencabar dari menjawab soalan bahasa melayu tahun 1 sekolah rendah kebangsaan dato' wan ahmad,kangar



makanya.....

untuk menjawab persoalan-persoalan ini meh kita google jap mana-mana web/blog yg bole bagi info TENTANG PEN



*http://kajang-best2.blogspot.com/2010/10/hobi-kumpul-pen.html






*http://yoghenry.blogspot.com/2008/02/sejarah-pen.html





blog yang ini bole bagi aku sedikit gambaran tentang penciptaan pen




tapi ini masih belom menjawab persoalan aku...kan lagi bagus kalau ader info dalam bentuk visual supaya aku lebih faham bagaimana pen dibuat, tp aku xjumpa..uwaaa...



***sesekali pergi bercuti BEST nie!

No comments: