wasssup?

Lilypie Angel and Memorial tickers Daisypath Friendship tickers

Monday, July 4, 2011

SENYUM xperlu kata ape-ape..


peristiwa ini telah lama berlalu..namun ianya masih segar di ingatanku..


bila termenung sendirian pasti aku terseyum, bila aku nampak polis pun pasti aku tersenyum..

cukop sekadar senyum xperlu kata apa-apa..

malam tu dengan memakai baju tidur aku keluar mencari makanan bersama kazen aku, ibarat kelawar mencari makanan di tengah malam..hati mmg xsedap time tu, xtahu kenapa...
degil xnk ikut kata hati akhirnya kena tahan dengan pak polisi..
aduh!! baru aku sedar yg aku keluar xpakai helmat, dah la tu i/c plak xbawak, nset jgn tan
ya la..memang menggeletar aku time tu...pucat lesi, macam nampak hantu! memang bodoh,haha
pak polisi tu dengan muka yg garang mengarahkan kami untuk menolak motosikal 125cc ke tepi untuk buat pemeriksaan, ada 5 orang anak remaja yang lain turut kena tahan, tp yang agak memalukan adalah kerana hanya kami berdua je PEREMPUAN, tetiba je aku rasa macam artis yang kena serbu dalam dalam cite gerak khas tu..kehkehkeh.

pak polisi tu mintak ic dan juga lesen, mujur yang bawa moto tu adalah kazen aku, kalau tidak check-in "hotel california" la aku malam tu.., setelah satu persatu anak remaja diperiksa tiba giliran kami, memandangkan kami je perempuan yang kena dapatla nk slow talk dengan pak polisi tu..

kazen : ala..bang sowi la bang, jgn la saman ktowg..lagi pun ktowg kua kejap je nie, sbb tu pakai cmni..

pak polisi : muka cantik tp xpakai helmet, lau jadi apa-apa kan rugi (dengan muka poyo die tu)

dalam hati aku kata, ala nk no tefon cakap je la.. bole je nk bagi..hihihi..tersengih sowg2..

moral of story : jgn ingat jalan perumahan polis xde hak nk tahan.. event dekat ke jauh ke, kejap ke lama ke korang kena ingat if jalan tu still ade undang-undang (line kuning, line berhenti,) korang kena ikut.. INGAT tu!














No comments: