wasssup?

Lilypie Angel and Memorial tickers Daisypath Friendship tickers

Thursday, October 28, 2010

impian saya ^_^

saya suka menyanyi..dulu masa saya skola tadika cikgu bertanya besar nanti nak jadi apa dengan rasa bangganya saya menjawab saya cakap nk jadi PENYANYI cikgu! fuhh!! memang terbaik, lalala..
bila dah masuk skola menengah, saya merealisasikan hajat itu dengan menubuhkan kumpulan band sendiri yang diketuai oleh saya sendiri dan beberapa ahli yg lain, mereka terdiri daripada mus selaku drummer, tomam selaku gitaris, mizan pemain bass 1, pak yat pemain bass 2, dayah dan kakak sebagai backup singer dan saya sebagai vokalis utama, kami banyak membuat persem bahan di setiap ruang yg ada, pantang ada waktu terluang pasti tangan ini gatai nk capai botol air mineral dengan membuat gaya ala-ala sedang pegang mic. tanpa berlengah kami terus memulakan aksi2 yang bole menghiburkan rakan-rakan kelas yang sedang melihat seakan-akan menyaksikan satu konsert yg sebenar, rasa bangga sekejap saya time tu...

"1,2.3 khayalan menjelma ketika pikiran melayang menjauh mengenangkanmu..!!!"

yahoo..yahoo..sorak rakan-rakan kelas saya sekan2 orang yg terkena penyakit histeria...
masa tu memang xde orang yg dapat lawan band kami.. manakan tidaknya suara penyanyi utama tu sendiri cukop lemak merdu disuk ai ramai, kekekeke...

satu persatu lagu saya sumbangkan, dari genre dangdut, balada mahupun yg rock!

"Berpecah antara mereka
Musnah di hembus pawana
Begitulah kisah hidup
Dari zaman ke zaman
Pawana menghembus akan hati insan"

saya siap mengibas2kan rambut yang baru dicuci dengan clear lagi untuk menghayati lagu tersebut, bukan senang!

selain menjadi singer band, kami juga turut menulis lirik2 lagu, apa saja lagu yang dirasakan sesuai untuk disumbangkan akan saya masukkan ke dalam BU KU LAGU kami.. buku ini sangat bermakna pada kami. bertahun kami merujuk buku lagu ini semasa membuat persembahan, sampaikan bercerai kulit dengan isi, kami masih menggunakannya.
kini saya telahpun m engundurkan diri dalam dunia nyanyian, kalau ade pon hanya sek adar memenuhi permintaan kawan-kawan yang mengajak ke pusa t karaoke yang berdekatan rumah saya, bukan itu saja, bahkan juga sekadar menyingkap kembali kenangan2 yang terjadi antara saya dan ahli kumpulan band say a.

note : terasa macam nk mengaktifkan semula band nie dengan melantik ahli kumpulan yg
baru bersama kawan-kawan saya! lalallalala....

No comments: