wasssup?

Lilypie Angel and Memorial tickers Daisypath Friendship tickers

Monday, August 16, 2010

ramadhan di awal cuti hujung minggu.

alhamdulillah..sekarang ramadhan dah pun masuk hari ke-6, semalam adalah cuti hujung minggu..lepas je sahur terus sambung tdo, ushh..nikmatnya terasa.. lau ari bekerja xdapatnya nak sambung tdo cmtu, hekhekhek.. golek sana, golek sini, buka tv, tutup tv, ermm..cam busan pon ada...tetiba kat tv1 ade siaran masak-masak, mak aiihh...terasa lapau perot den! huhuu...tgk punya tgk tiba2 dapat satu akal nk masak.. 'mami, cam dah lama kita xbuat cucur udang kan, hurmm..pe kata petang nie kita buat nak?' hahah.. nie sume rancangan masakan tu la punya pasal, cam sedap je dorang masak...

aku pun apelagi, lepas je bersolat dan berciap tuk ke kedai, aku pon start la moto kriss berkuasa rendah tu, hehe.. vromm.vromm..uhuk..uhuk..asap berkepul2..!! aku beli udang,kucai,tepung yang lain2 ade kat umah dah.

' oke, sume sekali rm11.90'

alamak!! duit xcukop la kak, xpela, saya kurangkan udang je lah, nanti malas nk hantar duit, hehe.. buley plak aku buat cmtu ek, kuang assamm betoi,haha...

sume bahan yg diperlukan sudah tersedia, so apelaga mulakan laaaa!!!!!..


****bahan-bahan : sedikit udang, cili merah, kucai, sedikit garam yg dibancuh terlebih dahulu, bawang, tepung dah sedikit kunyit.

bahan-bahan nie semua digaul sebati kemudian bila dah xlarat nk gaul bole la goreng ngn minyak yg panas. dan inilah hasilnya, tAdaaaaaaaaa!!!!
waahh..syedapnye..so bole la dihidangkan semasa berbuka nanti.. tapi belom pon owg azan aku dah xsabar2 nak makan, yummyy!!!
selain dari cucur udang, ade lagi juadah berbuka yg aku buat seperti ikan sumbat kelapa, ikan masam manis dengan sirap bandung laici..


ikan goreng masam manis, bahan-bahan :-



dan yang istimewa air sirap bandung laici,
hehe..semoga cuti minggu depan aku bole buat juadah berbuka yang lain plak (p/s----> rajen ke aku nie? alalalala)

2 comments:

aryana qistina...... said...

oit...hampeh gedebeh...ghupenye2 air sirap bandung laici tuh air smlam erk?...kahkahkah...wah2 dah pandai shot pic nampak?....x lain x bukan modelnya mesti ibu kita,hihihi....

kucarkacir said...

haha..inspirasi dari ang gak la... ibu buat ikan sumbat tu je k, cokodok aku yg bt,hihihi...