wasssup?

Lilypie Angel and Memorial tickers Daisypath Friendship tickers

Wednesday, July 28, 2010

trip to negeri cik siti wan kembang

hahaha...lama betul aku x update blog aku nie, dah hampir2 terlupa aku nk tulis dalam entri nie.. ok, xnak buang masa dan idea pon tgh ade nie, aku nk buat cite tentang.............. hari jumaat nie aku nak p kelantan, uhhh!! bestnye nak p.. join ngn BAKAT( persatuan isteri2 tentera) kena bayar tambang 50 inggit je.. murah kan?? huhu.. tu yg tergedik2 nak p tu, hahaha... bukan senang nk bole p ngn rega tambang yg murah nie....nanti akan bertolak kul 9 malam, fuhhh...tido atas bas la nanti, maunya kematu badan aku nie...nanti nak beli apa ek?? hurmmm...duit dah la xberapa ja nie, nak kena berjimat cermat nie..huhu..xpa2 sampai sana nanti beli yg patot2 je la.. jgn membazir sgt, nanti nak shoping tuk raya lak.. nk pakai duit gak kan.. okelah, nanti aku citekan lagi travel to kelantan ek.. akan aku masukkan pix yg cantik2 gak, huhuhu.. see u soon.. tAdaaa!!!

****sambungan siri 2****

pukul 9.30 pm sume berkumpul di bangunan bistari UPNM.. masing2 pakat bawa beg besar, aku pon heran, apa la yg depa sume bawakan?? hurmm..padahal nak p pon 2 ari je tapi bawa beg mcm nak duk lama je.. ermm..lantak dorang lah,
aku kesah apekan?? hakhakahakhak...!!

perjalanan ke sana agak seram gak le.. mahu x nye jalan yg bersimpang siur buat aku nk tdo pon xnyenyak, kejap2 terjaga, kejap2 terjaga, dah la sejok, econ no berapa pon xtw le...
naik beku da aku, rasa macam nak sumbat je laluan econ tu ngn sometink yg bole kurangkan rasa sejok,hehehe..

sampai sana around 5.30 am, tapi belom bole check-in hotel lagi, cuma bole berehat di rumah persinggahan BAKAT je dalam kem ape tah, terlupa plak, maklum la masa sampai sana tu keadaan gelap gelimat, ngn kepala pon yg agak2 pening lalat tu bukan nk ingat ape da kan, hahaha...

rumah nie pon agak menyeramkan gk la.. u know why??? coz.. uma nie cm xde owg duduk je.. ngn toilet pon ntah ape2 aku nk mandi pon xselera... bukan takat nk mandi je nk masok membuang ape yg telah tersimpan agak lama pon rasa geli je.. geli dengan keadaan lantai yg agak eeeeeeeeerrrkkkkk...xpayah cite lah...
kami diberi masa sampai pukul 8 je untuk berehat, lepasa tu kena gerak ke mess tuk sarapan pagi, sempat jugak le aku tinjau2 di sekitar kawasan, oh my Godddd!!!! baru aku perasan yg belakng uma nie ade tanah perkuburan derr...naik cering bulu roma aku!!

gambar disebelah nie, dinamakan dengan Wisma Perwira, pada pagi tu kami sume menjamu selera di sinilah.. kami dihidangkan dengan nasi lemak, kuih muih dan teh panas... aiyaakk!! teringat plak teh tarik straw (gelaran aku untuk teh tarik) yg sllu aku minun kat kois UPNM nu..hohohoho.... awai tu aku buat jual mahal gk la, konon xnak makan la kan (duk ingat sambal dia manis) tapi bila aku tgk kwn2 aku mkn kemain selera ja aku pon jamah gak la cket.. uuiihhh...sedap la plok....hahahaha!! dan2 laju je aku makan walaupon xbyk mana (takot sakit perut je mkn pagi2 nie)hehehehe

bila sume dah selesai makan, kami diberi taklimat kecil oleh penaung BAKAT. taklimat jadual perjalanan kami yg seterusnya...dia kata :

"kita akan ke rantau panjang untuk bershopping"

shopping????!!!!! auuuuwww....best tu xsabar rasanya aku!! hahahahaha!!!

dan pesannya lagi sampai di sana jagalah diri masing2 terutama barang berharga...




perjalanan dari kem ke rantau panjang mengambil masa lebih kurang satu jam gak la.. sempat gak aku sambung tido dalam bas, hahah.. masa kat cni aku xbeli byk sgt, hanya cari baju untuk adik2 aku je.. sbbnya aku rasa sakit pala dan lau bole aku nak bantal jerk,huhuhu..i wanna to sleep, zzzZZZZzzzzz....



bila sume dah selesai, kami pon bergerak ke Juita Primier Hotel.. hotel yg agak kecil juga dan terletak di tgh2 bandaraya negeri kelantan.. kami diberi kunci masing2.. 1 bilik 2 orang. dalam bilik terdapat 1 katil single dan 1 katil queen size. aku amik katil single je dah da pasal aku kecik. lagipon aku tdi xbuas sgt,hehehehe..(ley caya kerr??) lalalalalala....





























No comments: